Utlämning i butik
Snabb leverans
Gratis frakt vid köp från 600 kr
30 dagars öppet köp
Kundservice
vanliga frågor
Hos oss väljer du följande betalningslösningar
Vårt samarbete med Klarna ger dig möjlighet att betala med kort (Visa, MasterCard), direktbetalning via bank eller faktura. Önskar du dela upp din faktura erbjuds det i enlighet med Klarnas betalningsvillkor. Klarnas kundtjänst nås på telefonnummer 08-120 120 10 om du har frågor om betalning.
KLARNA
ÖPPETTIDER
Måndag - Fredag: 08:00 - 22:00
Lördag - Söndag: 10:00 - 17:00
Helgdagar: Stängt
Betalning med Klarna
Med Klarna köper du det du vill ha idag och betalar först efter att du fått varorna och bestämt dig för att behålla dem – prova först, betala sen.
Klarnas betalningslösning i tre steg:
1. I nätbutikens kassa
Välj Betala senare. Ange personlig information. Inget behov av kortnummer eller komplex information för att slutföra köpet.
2. När paketet är på väg
Din 14 dagars betalningsperiod börjar när paketet skickas.
3. Slutför betalningen i klarnas app* eller fakturauppgifterna skickade via e-post.
* Klarna-appen ger dig full överblick över vad du måste betala och när betalningen förfaller. I appen kan du även betala med ett klick – du behöver inte ange långa och krångliga KID-nummer. Du kan även betala med de fakturauppgifter du får via e-post.
Kortbetalning steg för steg
Betalning med kort är säkert och enkelt. Vi accepterar VISA och Mastercard som betalkort. Du anger ditt kortnummer, utgångsdatum och verifieringskod (CVV2) på baksidan av kortet och betalning sker.
Vi samarbetar med Klarna för att säkerställa en snabb hantering av dina kortuppgifter genom mycket säkra rutiner. Ingen kan se ditt kortnummer genom betalningsprocessen.
Auktorisering
När du gör en beställning hos oss görs en auktorisering på ditt kort. Det innebär att vi kontrollerar att kortet är giltigt och att det finns täckning för köpet. Vi reserverar beloppet du handlar för. Under bokningsperioden finns pengarna fortfarande på ditt kort, men de reserveras av Lundbergs så länge beställningen behandlas.
Förbehåll
Vi förbehåller oss rätten att utföra kontroller relaterade till korttransaktionen där vi finner det nödvändigt, inklusive att vägra leverans utan ytterligare motivering om den angivna kortinformationen inte kan verifieras.
Kreditering
Vid eventuell kreditering av hela eller delar av en beställning som ursprungligen betalades med Visa/Mastercard, kommer krediteringen att göras till samma kortnummer. Tyvärr kan vi inte betala till ett bankkonto.
Integritet
Vi använder Klarna som leverantör av vår kassa. Det innebär att vi kan överföra dina personuppgifter i form av kontakt- och beställningsuppgifter till Klarna när sidan med kassan har laddats upp så att Klarna hanterar ditt köp. Dina överförda personuppgifter behandlas i enlighet med Klarnas egen integritetspolicy.
Frågor relaterat till betalning och återbetalning av pengar
Har du frågor om betalning kontakta kundservice på e-post: kundservice@lundbergsvaskor.se
Du hittar en enkel förklaring till detta under "Returer och byten".
Varor köpta genom KLICKA & HÄMTA, kan bytas i någon av Lundbergs butiker. Ta med ordersedel/faktura till butiken. Återbetalningen kommer från vår betalningsförmedlare Klarna.
Kontakta vår kundtjänst om du vill ändra din beställning. Vi har möjlighet att göra ändringar fram till dess att varan skickas från vårt lager.
kundservice@lundbergsvaskor.se
Vi har gratis frakt vid köp av varor från 600 kr. Frakt kostar från 69 kr vid köp under 600 kr.
Vid returer så kostar frakten 99 kr.
Ja, du kan byta en vara köpt i webbutiken i någon av våra fysiska butiker. Du får då en annan vara, till samma pris eller dyrare. Vi utfärdar inga kuponger för varor köpta i webbutiken.
Nej. Vi skickar endast inrikes.
Produkter som har använts eller där etiketter har tagits bort kan tyvärr inte bytas.
Nej tyvärr. Resväskor som har rullats utomhus anses vara använda och vi kan därför inte sälja dem vidare.
Nej, det går tyvärr inte att använda presentkort som betalningsmetod i webbutiken. Presentkort och tillgodokvitton kan endast användas i en fysisk butik. Hitta din närmaste Lundbergsbutik här så hjälper de dig.
Om varan har fel ska du kontakta oss så snart som möjligt så att vi kan bedöma och åtgärda felet. Skicka e-post till kundservice@lundbergsvaskor.se
Reklamationsrätten gäller i tre år efter att du mottagit produkten.
Du har som kund en lagstadgad ångerrätt som är 14 dagar och utöver detta erbjuder lundbergsvaskor.se 30 dagars öppet köp.
Vi förhåller oss till konsumentköplagen. Hos Hallå KONSUMENT! kan du läsa mer om klagomål och klagorätt.
Om du har frågor du inte finner svar på här som är relaterade till köp, försäljning, leverans, retur, garanti och reklamationer, vänligen kontakta vår kundtjänst. Det ska vara tryggt att handla hos oss och vi är behjälpliga med vad du än undrar.
Kontaktinformation
E-post: kundservice@lundbergsvaskor.se