Reklamation

E-handel

Har du haft otur och fått en produkt som har någon defekt eller är transportskadad?


Kontakta vår kundtjänst innan du skickar tillbaka varan till oss. Skicka ett mejl till oss där du anger ordernummer, vilken vara det gäller och vad som är fel på varan - fel/avvikelser. Om du har möjlighet vill vi gärna ha bilder på den defekta produkten. 


Kontakta vår kundtjänst på: webshop@lundbergsvaskor.se


Vid en reklamation ska vi göra en bedömning av felet, och i vissa fall vidarebefordra reklamationen till leverantören för bedömning. Vi värderar våra kunder högt och strävar efter att behandla din reklamation så skyndsamt som möjligt.


Vänligen notera att reklamationsrätten gäller fabrikationsfel på produkten och inte fel orsakade av normalt slitage, åldrande av produkten eller om tredje part har orsakat skadan (t.ex. en skada som uppkommer när du är ute och flyger). Reklamationsrätt och eventuella garantier gäller endast ursprungsfel och t.ex. inte flygskador. Om din resväska har skadats under en flygning är det därför viktigt att du anmäler skadan till det aktuella flygbolaget, eftersom det är de som ska behandla detta ärende. Anmäl ditt klagomål så snart som möjligt efter att felet upptäckts.


Du kan reklamera en vara i upp till tre år efter att du som kund fått varan.  


Butik

Om du har handlat i någon av våra butiker eller gjort en ”klicka och hämta” beställning i en valfri butik, ber vi dig kontakta butiken där du köpt varan direkt. Ta med ett giltigt kvitto/köpbevis och varan du vill reklamera så hjälper de dig.