Kundservice

vanliga frågor

Hur betalar jag?

Hos oss väljer du följande betalningslösningar

Vårt samarbete med Klarna ger dig möjlighet att betala med kort (Visa, MasterCard), direktbetalning via bank eller faktura. Önskar du dela upp din faktura erbjuds det i enlighet med Klarnas betalningsvillkor. Klarnas kundtjänst nås på telefonnummer 08-120 120 10 om du har frågor om betalning.


KLARNA 

ÖPPETTIDER 

Måndag - Fredag: 08:00 - 22:00

Lördag - Söndag: 10:00 - 17:00

Helgdagar: Stängt


Betalning med Klarna

Med Klarna köper du det du vill ha idag och betalar först efter att du fått varorna och bestämt dig för att behålla dem – prova först, betala sen.


Klarnas betalningslösning i tre steg:


1. I nätbutikens kassa

Välj Betala senare. Ange personlig information. Inget behov av kortnummer eller komplex information för att slutföra köpet.


2. När paketet är på väg

Din 14 dagars betalningsperiod börjar när paketet skickas.


3. Slutför betalningen i klarnas app* eller fakturauppgifterna skickade via e-post.

* Klarna-appen ger dig full överblick över vad du måste betala och när betalningen förfaller. I appen kan du även betala med ett klick – du behöver inte ange långa och krångliga KID-nummer. Du kan även betala med de fakturauppgifter du får via e-post. 


Kortbetalning steg för steg

Betalning med kort är säkert och enkelt. Vi accepterar VISA och Mastercard som betalkort. Du anger ditt kortnummer, utgångsdatum och verifieringskod (CVV2) på baksidan av kortet och betalning sker.

Vi samarbetar med Klarna för att säkerställa en snabb hantering av dina kortuppgifter genom mycket säkra rutiner. Ingen kan se ditt kortnummer genom betalningsprocessen. 


Auktorisering

När du gör en beställning hos oss görs en auktorisering på ditt kort. Det innebär att vi kontrollerar att kortet är giltigt och att det finns täckning för köpet. Vi reserverar beloppet du handlar för. Under bokningsperioden finns pengarna fortfarande på ditt kort, men de reserveras av Lundbergs så länge beställningen behandlas.


Förbehåll

Vi förbehåller oss rätten att utföra kontroller relaterade till korttransaktionen där vi finner det nödvändigt, inklusive att vägra leverans utan ytterligare motivering om den angivna kortinformationen inte kan verifieras.


Kreditering

Vid eventuell kreditering av hela eller delar av en beställning som ursprungligen betalades med Visa/Mastercard, kommer krediteringen att göras till samma kortnummer. Tyvärr kan vi inte betala till ett bankkonto.


Integritet 

Vi använder Klarna som leverantör av vår kassa. Det innebär att vi kan överföra dina personuppgifter i form av kontakt- och beställningsuppgifter till Klarna när sidan med kassan har laddats upp så att Klarna hanterar ditt köp. Dina överförda personuppgifter behandlas i enlighet med Klarnas egen integritetspolicy.


Frågor relaterat till betalning och återbetalning av pengar

Har du frågor om betalning kontakta kundservice på e-post: kundservice@lundbergsvaskor.se

Jag ångrar ett köp och vill returnera en vara, hur går jag tillväga?

Du hittar en enkel förklaring till detta under "Returer och byten".

Kan jag ångra köpet i en fysisk butik och få tillbaka mina pengar?

Varor köpta genom KLICKA & HÄMTA, kan bytas i någon av Lundbergs butiker. Ta med ordersedel/faktura till butiken. Återbetalningen kommer från vår betalningsförmedlare Klarna.

Jag vill ändra eller avbryta min beställning. Hur gör jag?

Kontakta vår kundtjänst om du vill ändra din beställning. Vi har möjlighet att göra ändringar fram till dess att varan skickas från vårt lager.


kundservice@lundbergsvaskor.se 

Vad kostar frakten?

Vi har gratis frakt vid köp av varor från 600 kr. Frakt kostar från 49 kr vid köp under 600 kr.


Vid returer så kostar frakten 99 kr.

Kan jag byta en vara köpt i webbutiken, i någon av Lundbergs butiker?

Ja, du kan byta en vara köpt i webbutiken i någon av våra fysiska butiker. Du får då en annan vara, till samma pris eller dyrare. Vi utfärdar inga kuponger för varor köpta i webbutiken.

Kan jag få beställningen levererad till en adress utanför Sveriges gränser?

Nej. Vi skickar endast inrikes.

Jag har tagit bort etiketterna på varan, kan jag fortfarande byta?

Produkter som har använts eller där etiketter har tagits bort kan tyvärr inte bytas.

Jag har rullat resväskan utomhus, men vill byta. Är det möjligt?

Nej tyvärr. Resväskor som har rullats utomhus anses vara använda och vi kan därför inte sälja dem vidare.

Kan jag betala med presentkort i webbutiken?

Nej, det går tyvärr inte att använda presentkort som betalningsmetod i webbutiken. Presentkort och tillgodokvitton kan endast användas i en fysisk butik. Hitta din närmaste Lundbergsbutikhär så hjälper de dig. 

Reklamation, vad gäller?

Om varan har fel ska du kontakta oss så snart som möjligt så att vi kan bedöma och åtgärda felet. Skicka e-post till kundservice@lundbergsvaskor.se


Reklamationsrätten gäller i tre år efter att du mottagit produkten.


Du har som kund en lagstadgad ångerrätt som är 14 dagar och utöver detta erbjuder lundbergsvaskor.se 30 dagars öppet köp.


Vi förhåller oss till konsumentköplagen. Hos Hallå KONSUMENT! kan du läsa mer om klagomål och klagorätt. 


HALLÅ KONSUMENT!

Konsumentköplagen

Jag har andra frågor

Om du har frågor du inte finner svar på här som är relaterade till köp, försäljning, leverans, retur, garanti och reklamationer, vänligen kontakta vår kundtjänst. Det ska vara tryggt att handla hos oss och vi är behjälpliga med vad du än undrar.


Kontaktinformation

E-post: kundservice@lundbergsvaskor.se 

Hittar du inte svaret du söker?
Kontakta oss!